неделя, 24 август 2014 г.

Не се опитвай да бъдеш обичан на всяка цена


"... Който не споделя с останалите радостните и тъжните мигове, той никога няма да опознае собствените си качества и недостатъци.

Същевременно бъди нащрек за опасностите, надвиснали над общността - хората обикновено биват привличани от еднаквото поведение. Имат за модел собствените си ограничения и са изпълнени с комплекси и предразсъдъци.

Тази цена е твърде висока, защото, за да бъде приет човек, трябва да угоди на всички.

Но това не е проява на любов към общността, а проява на липсата на любов към самия себе си.

Обичан и уважаван е само онзи, 
който обича и уважава себе си.

Никога не се опитвай да се харесаш на всички или ще загубиш уважението на всички.

Потърси своите единомишленици и приятели сред  хората, които имат ясното съзнание за това какво правят и кои са.


Не се опитвай да бъдеш обичан на всяка цена, 
защото любовта няма цена."


Паулу Коелю - "Ръкописът, намерен в Акра"



Няма коментари:

Публикуване на коментар

"Въпросът, който понякога ме влудява, е - аз ли съм луд или другите?"

* * * Въпросът, който понякога ме влудява, е - аз ли съм луд или другите? * * * За да си добър член на стадото, трябва ...